Custom Search

صحاب البيت

الأربعاء، 2 سبتمبر 2009

الشتاء إمرأه


الجزء الثالث وقبل الأخير من قصه الشتاء إمرأه
يارب يعجبكم
ومستنياكم عشان أعرف رأيكم

كانت فيروز أرق من أن تحتمل كل هذا فما إن وصلت البيت وخطت بقدمها باب الشقه حتى تهاوت قواها وسقطت مغشى عليها طلبوا لها الطبيب وعندما حضر وبعد أن قام بالكشف عليها .. قال له عمها خير يادكتور قال خير أن شاء الله ..ولكن وجهه كان لايبشر بالخير فقال له العم فى قلق عندها ايه يادكتور قال عندها أنهيار عصبى ..الأبر دى تخدها كل اتناشر ساعه ردت الزوجه ودى عشان أيه يادكتور قال دى مهدأت قال هل هناك أحد يستطيع أن يعطيها لها فقالت أنا ..قال حسناً لقد قمت بأعطاءها واحده الأن وستأخذ الثانيه بعد أثنى عشره ساعه ولكن أفضل أن لاتتغطوا عليها لتعرفوا منها ما السبب أتركوها تتحدث أن أرادت أن تتحدث فقال العم بصوت حزين وخوف يملاء كلماته لن نسألها يادكتور والله لن أسألها كل ما أتمناه أن تتحسن فقط ..قال أن شاء الله .. ومن ثم ذهب ..

بقى العم بجانبها ويرى الدموع تسقط منها وهى نائمه فيبكى على بكاءها ..حتى أستفاقت فى مساء اليوم التالى .. وكان عمها بجانبها ودخلت زوجته وقالت خضتينا عليكِ ياشيخه ..وقال العم الحمد لله جت سليمه الحمد لله .. أحتضنت عمها وأخذت تبكى .. ويذداد قلقه ويريد أن يعرف ماذا حدث لها لكى يطمئن قلبه فقال الزوجه وكأنها سمعت حديث نفسه ..ماذا حدث يافيروز ؟! فقال العم ألم يقل الطبيب لا تسألوها فقالت لا ياعمى سأجيب .. رأيت حادثه فى طريقى للبيت وضعت زوجه العم يديها على صدرها وقالت ياساتر يارب حدثه أيه ؟؟ قالت فتاه ماتت أمام عينى ولم أحتمل هذا المشهد المؤلم قال العم معكِ حق ياحبيبتى ..أنا عن نفسى لو شفت إلى أنتِ شفته كان أغمى عليا زيك كده تمام وضحك الثلاثه .

http://www.4shared.com/file/145911365/93496743/__3.html



أنتظرونا مع الجزء الرابع والأخير من قصه الشتاء إمرأه عشان نشوف فيروز عملت ايه بعد كده ..

مستنياكم عشان أعرف رأيكم فى القصه ايه ؟؟

هناك 13 تعليقًا:

  1. اتمنى ان الجزء ده يعجبكم ومستنياكم كده عشان أحط الجزء الأخير

    ردحذف
  2. ربنا يوفقك يا قمر

    ولنا عودة ان شاء الله للاستمتاع بما خطه قلمك لنا

    سلام مؤقت

    ردحذف
  3. مرسيه ياقمر ربنا يخليكى ياسكر

    تسلم ايدك

    ردحذف
  4. أحمــ asf5 ــــــــد2 سبتمبر 2009 في 10:16 م

    اختي جميلة
    انا متشووووق لمعرف الاحداااث الباااقية من القصة
    ونتمنى ان تحب فيروز حب جديد يعوضها عن حب مهاب الذي يبدو لنا انه من نوعية والدتها ...

    استمري في الابداع اختي جميلة
    والله يوووفقك

    وبانتظااار الاحداااث الاخيرة من القصة


    بالتوفيق

    ردحذف
  5. ربنا يخليك أخى أحمد بجد فرحتنى جدا جدا مش عارفه أقولك أد أيه ولا عارفه اعبر عن فرحتى بكلامك الجميل ده

    ربنا يكرمك يارب

    وأن شاء الله قليلا وأضع الجزء الأخير ومتسنيه اعرف رأيك فيه ويارب يعجبك

    وأكيد خلاص أنت بقيت من الأعضاء البارزين فى المدونه يارب تعجبك دائماً وتكون من المواقع المفضله لديك

    شكرا وجزاك الله كل خير

    تسلم ايدك

    اختك جميله

    ردحذف
  6. جميلتي الغاليا تسلم اديكي يا قمر القصة حلوة كثير انت عن جد انسانة مبدعة وانا افتخر فيكي استاذتي الغالية واتمنى لك كل التوفيق يا رب
    صفاء

    ردحذف
  7. صفصف ياقمر ايه ده وأنا اقول المدونه مالها نورت كده ليه اتارى صفصف حبيبت قلبى منوراها

    ده انا إلى ليا الفخر أن يكون عندى اخت وصديقه زى السكر كده زيك ياعسل انتى

    ومتنياكى عشان اعرف رأيك فى باقى القصه

    أتفقنا

    ربنا يخليكى يانور عنيا

    ردحذف
  8. حقيقى احسن تعليق للقصه ده هو :
    انا شاب لكن عمرى الف عام
    وحيد لكن بين ضلوعى زحام
    خايف ولكن خوفى منى انا
    احرس ولكن قلبى مليان كلام
    ali

    ردحذف
  9. معاك حق ياعلى بطله القصه يناسبها التعليق ده جدا جدا

    هى عانت كتير وتعبت كتيررررررررررررررر

    لحد أما حست أنها لوحدها شابه بس قلبها عمره الف عام


    مرسيه ياعلى دائما منورنى كده بتعليقاتك الجميله دى كلها

    تسلم يارب

    ردحذف
  10. منتهي الروعة
    تسلم ايديك
    ومنتظرة الجزء القادم

    امضاء

    لولي

    ردحذف
  11. لولى يانور عنيا مرسيه ياقمر والله نورتينى ياسكر

    وفرحانه ان القصه عجبتك وسعيده أكتر ان ليا اخت وصديقه زيك كده ياحبيبتى ويارب باقى القصه تعجبك

    ومستنيه اعرف رأيك فيها ياعسل

    ردحذف
  12. سؤال ؟؟

    هل يا تري ان هناك بشر يولدون ليعيشوا تعساء مدي الحياة ؟؟

    وكل ما تفعله الدنيا ان تعاملهم كما يعامل الاطفال بعضهم ؟؟

    فاحداهم يوهم الاخر بان لعبة ما اصبحت ملك يديه وعندما يتأكد انه اصبح متيم بها يقرر ان ياخدها منه بغير شففقة او رحمة ابدااا

    حقا انا لا اعلم !!!

    ما زلت عند رايي

    وانت سيدة القلم

    والي الجزء الرابع

    ردحذف
  13. ياخبر كل ده أنا والله أخجلتم تواضعنا بجد

    وأرتسم الخجل على ملامحى

    مرسيه يانور عنيا

    وبجد سعيده بكل الكلام الجميل إلى أنت كتباه ده ياقمر

    تسلم أيدك ياقمر

    ربنا ميحرمنيش منك

    ردحذف